jinthe-in-de-usa.reismee.nl

De reis naar mijn gastgezin

Mijn reisplan was dat we, Clara en ik, van New York naar Chicago zouden vliegen en vanuit Chicaco naar Rapid City, maar toen we net geboard waren voor de vlucht naar Chicago kregen we te horen dat er nog iets niet helemaal goed was met het vliegtuig en dat er nog reparaties gedaan moesten worden. Toen we vervolgens een uur later eindelijk naar de start strip konden en klaar stonden voor opstijgen, kregen we opnieuw te horen dat we geen toestemming hadden om te mogen opstijgen. Wat zou betekenen dat we onze overstap niet zouden halen. Na overleg met EF was het toch beter dat we in het vliegtuig zouden blijven en in Chigaco zouden kijken wat de mogelijkheden zouden zijn.

Toen we eenmaal in Chicago waren aangekomen gingen we meteen naar de help desk van de airline. We waren in totaal met een groep van zes en twee studenten konden mee met een latere vlucht naar hun bestemming maar de rest van ons had pas een mogelijkheid voor de volgende dag. Een meisje kreeg een hotelkamer van de airline maar voor Clara, ik en nog een ander meisje waren er geen hotelkamers meer beschikbaar. Dus wij EF bellen, en wij konden overnachten bij een EF coordinater die in Chigaco woont. Ons nieuwe vluchtplan was dat we zondag ochtend naar Denver zouden vliegen en dan van daaruit naar Casper Wyoming, wat helaas 3 uur rijden is vanuit Hot Springs.

Toen Clara en ik dan eindelijk op zondag 5 augustus het vliegtuig uitkwamen stonden Brian en Madonna ons op te wachten in de aankomst hal. Brian heeft een life-video gemaakt op Facebook, dus mocht je die willen bekijken dan kun je hem waarschijnlijk wel vinden bij fotos/videos waar ik in getagt ben. Helaas toen wij onze bagage wilde pakken bleek dat onze bagage naar Rapid City was gegaan ipv Casper Wyoming, dus die zouden we dan maar een ander keertje moeten gaan ophalen in Rapid.

Onderweg naar ons nieuwe thuis zijn we nog een keertje gestopt om wat te eten en dat was meteen een goed moment om elkaar wat beter te leren kennen. In het begin was het natuurlijk een beetje gespannen en nerveus maar al snel was het super gezellig en had iedereen het gevoel dat dit een goede match is en dat dit een super leuk jaar zou gaan worden. Ook zijn we meteen even langs een Walmarkt geweest om wat boodschappen te halen, ter vergelijking een Walmarkt is een soort Franse Carrefour, je kunt er zo ongeveer alles halen, electronica, kleren, speelgoed, vlees en groente noem het maar op.

Onderweg na zo'n 1,5 uur in de auto ben ik toch in slaap gevallen ondankt het verbazingwekkende landschap dat aan ons voorbij flitste, want na al die stess en lange vluchten was ik toch wel heel erg moe en het werd al donker dus veel was er ook niet meer te zien.