jinthe-in-de-usa.reismee.nl

Vertrek en Welcoming Days

Met een hoop gedoe en spanning vanwege een visum dat nog niet bezorgd was sta ik op woensdag 1 augustus 2018 om 7:30 dan toch echt op Schiphol (met paspoort met visum erin!) afscheid te nemen van mama, Kathinka en de lieve Anne, Caitlin en Hilde die op dit vroege uur toch zijn gekomen om mij uit te zwaaien. Van papa had ik al eerder afscheid genomen omdat hij niet in Nederland was op mijn vertrek datum. Met een kloppend hart een dikke knuffel geven want hoewel dit ook een verdrietig en zwaar moment was, was het ook het begin van een enorm avondtuur. Nog even foto’s maken en dan is het toch echt tijd om naar de security te gaan. Samen met nog wat andere EF studenten gedag zwaaien en daar gaan we dan. Als we door de security zijn geweest, wat te eten en drinken gescoord hebben, lopen we door naar de gate waar we de rest van de EF studenten vinden. Er waren op 1 Augustus 3 verschillende vluchten met Nederlanders naar New York dus niet eens alle Nederlanders die op deze datum vlogen zaten bij elkaar in het vliegtuig. Mijn reis naar Ney York was met een overstap in London waar we nog een keer door security moesten en vervolgens nog een uurtje tijd te doden hadden voordat onze vlucht naar New York ging boarden. Tijdens de vlucht naar New York hadden we overigens niks te klagen, voldoende beenruimte, prive tv schermpjes met een ruime selectie aan films en series en snacks en maaltijden gebracht door de flight crew. Eenmaal aangekomen in New York gingen we met de bus naar de EF campus, waar we zo ongeveer 4 uur later waren aagekomen dan gepland vanwege een lange rij voor de douane, een student die op de lijst stond maar er niet was en veel file. Om 20:30 lokale tijd was dan toch iedereen ingechecked en kon iedereen naar zijn of haar kamer.

De volgende dag werden we ingedeeld in groepjes met studenten van verschillende nationaliteiten en hebben we wat introductie activiteiten gedaan met in de avond een lipsync battle. Ik zat in hetzelfde groepje als mijn double placement, Clara, waardoor we elkaar meteen beter konden leren kennen.
Vrijdag ochtend was het tijd om in te checken voor onze vluchten naar onze gastgezinnen en daarna gingen we New York in. De eerste halte was Central Park maar het was ondertussen begonnen met regenen, niet een beetje regen ook, en die stop hebben we dan ook maar overgeslagen. We zijn doorgelopen naar Rockefeller Center waar we wat vrije tijd hadden. De laatste stop was Times Square waar we weer vrije tijd kregen die we gebruikt hebben om wat rond te kijken en te eten. Aangekomen op het verzamelpunt op Times Square bleek dat de bussen vertraging hadden waardoor we nog een uur extra vrije tijd hadden, mij hoorde je niet klagen.
Terug op de campus was er nog een Homegoing feest, het idee was leuk maar het grootste deel van de studenten was moe en veel moesten de volgende morgen vroeg opstaan voor de vlucht naar hun gastgezin.

Zaterdag morgen was het dan zo ver, de dag dat we ons gastgezin gingen ontmoeten. Of nou ja dat was de bedoeling, voor mij en nog een boel andere studenten liep het toch iets anders...